Sunday, October 3, 2010

Broshure di Micrsft Publisher..

Kami telah diajar untuk membuat Broshur oleh Pn Sakinah
yang mana akan digunakan oleh kami untuk membuat tugasan berkaitan dengannya nanti.
Membuat broshur @ pamplet lebih senang dengan adanya Microsoft Publisher.
Sudah tidak perlu lagi untuk memgunting dan menampal lagi.
Semuanya sudah tersedia dan hanya perlu ditaipkan isi kandungan broshur sahaja.
Pelbagai corak dan design boleh dipilih mengikut kesukaan dan kesesuaian broshur itu.

Pengenalan dan cara-cara membuat broshur diajar secara detail kepada kami
seperti berikut :

Pilih 'Broshure' di Microsoft Office Publisher sebelum membuat pemilihan design
broshure itu mengikut corak keinginan anda..


Diteruskan dengan pemilihan design.Pelbagai corak dan design diberi
pilihan untuk dipilih mengikut kesesuaian broshur dan juga kesukaan anda.
Dan saya memilih 'Bubbles' design kerana sesuai dengan apa yang ingin saya buat.


Kemudian tekan butang 'Create' dibawah sekali belah kanan untuk meneruskan
tugasan membuat broshur itu.

Broshur akan ada 2 side iaitu muka depan & muka belakang.
Butang 'no 1' di bawah sekali kiri memberi makna 'muka hadapan'
manakala 'no 2' di situ juga memberi makna 'muka belakang'
muka depan dan belakang yang belum diedit dan belum dimasukkan maklumat akan kelihatan sebegini..

Muka hadapan yang belum diedit

Muka belakang yang belum diedit

Segala design,tulisan,corak,gambar boleh diedit dan dimasukkan pelbagai objek
mengikut kesukaan anda hanya dengan memilihnya di sudut belah kiri page.
Gambar-gambar boleh dibrowse dari file anda.
untuk Tugasan broshur saya memilih tajuk tentang 'Permata Pintar'.
Saya berpendapat bahawa ramai yang tidak tahu tentang program itu dan saya
mencari maklumat melalui portal Permata Pintar sendiri.
Untu pautan,anda boleh KLIK DI SINI.

Hasilnya,inilah broshur yang telah saya buat dan ubah mengikut kesukaan saya.

Muka depan broshur Permata Pintar

Muka Belakang Broshur hasil kerja saya

Moga anda juga selamat mencuba!!!!!

No comments:

Post a Comment